- بر اساس بند و ماده 21 استعفاء حق مشمولان قانون کار است. فرد پس از تسلیم استعفا بایستی به مدت یکماه به کار خود ادامه دهد.

- از آنجایی که معمولا کارفرمایان دبیرخانه ندارند و بابت دریافت نامه استعفاء رسید به کارمند نمی دهند، لذا حتما نامه استعفا را در 3 نسخه تهیه کنید. اولین نسخه مربوط به کارفرما، دومین نسخه را به اداره کاری که محل اشتغال شما در محدوده آن قرار دارد برده و در دبیرخانه ثبت کنید و سومین نسخه برای خودتان است.

- برای اثبات حضور خود در محل کار به ویژه در روزهای انتهایی کار خود، حتما مدرک فراهم کنید. این مدرک می تواند برگ ماموریت، برگ تسویه تنخواه، برگ مرخصی، برگه توبیخ، برگه صورتجلسه، کپی دفتر حضور و غیاب و ... باشد. مدرکی که نشانی، نامی و یا امضایی از شما در آن باشد. مدرکی که نشان دهد شما تا روزی که ادعا می کنید در محل کار خود حاضر شده اید.

- حداکثر تا سه روز بعد از قطع همکاری مهلت دارید به اداره کار مراجعه و فرم دادخواست را تکمیل و ثبت کنید. در غیر اینصورت کارفرما به راحتی می تواند ادعای ترک کار توسط شما را مطرح نماید.

- در صورتی که کارفرما از تا روز آخر کاری شما اقدامی جهت تسویه حساب و پرداخت حقوق شما انجام نداد، در دادخواستی که به اداره کار ارائه می دهید، موارد زیر را در خواسته خود بنویسید:

- حقوق و مزایای قانونی تا انتهای روز .....

- بازخرید سنوات ایام اشتغال

- بازخرید مرخصی

 

- قبل از تشکیل پرونده در اداره کار، این اداره نامه استعلام سابقه بیمه به شما می دهد برای دریافت سابقه بیمه یک روز در نظر بگیرید. بدون داشتن جواب استعلام بیمه اداره کار برای شما تشکیل پرونده نمی دهد.

یک روز از سه روز مهلت را برای دریافت جواب استعلام بیمه فرض کنید.

- معمولا پذیرش دادخواست در اداره کار از ساعت 8 تا 11 صبح انجام می شود.

- سایر مدارک لازم برای تشکیل پرونده:

کپی تمام صفحات شناسنامه

کپی کارت ملی

کپی قرارداد

سایر مدارک مانند: نامه استعفا، مدرکی درباره حضور شما تا آخرین روز ادعایی و ...

 

- هر مطلبی در قرارداد افراد مشمول قانون کار، که مخالف قانون کار باشد، مردود است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: